Auto Tigra Jurija Gagarina 33v, Novi Beograd, Blok 70
011 3176 981
060 414 66 18
Ponedeljak - Petak 09:00 - 18:00 Subota 09:00 - 15:00
Auto Tigra Jurija Gagarina 33v, Novi Beograd, Blok 70
011 3176 981
060 414 66 18
Ponedeljak - Petak 09:00 - 18:00 Subota 09:00 - 15:00
Reč anlaser potiče od nemačke reči anlasser, što znači pokretač. ispravno je da se piše i izgovara anlaser, a ne alnaser.
Anlaser je električni uredjaj, odnosno mali elektromotor, za pokretanje benzinskih ili dizel motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kako bi se pokrenuo rad motora sopstvenom snagom. Anslaser obezbedjuje startovanje motora, odnosno daje snagu koja pomaže prilikom startovanja motora. Anlaser pokreće zamajac, pored koga je i ugradjen, na bloku motora.
Bendix je mehanizam koji se sastoji od kliznog ležaja i zupčanika koji se uključuje i isključuje iz zuba zupčanika zamajca. Bendix je dvokrakom polugom povezan sa automatom.
Automat radi tako što koristi povezanu bateriju vozila i solenoid za potiskivanje automata napred, koji uključuje zupčanik.
Rotor je elektromagnet, postavljen na pogonsko vratilo, koji se napaja strujom preko četkica. To je osnova motora koji će okretati šipku zupčanikom. Na osovini rotora nalazi se mali zupčanik, koga elektromagnet za vreme pokretanja povlači na ozupčani venac zamajca motora, preko dvokrake poluge.
Nosač sa četkicama je deo osovine na zadnjem delu kućišta na kojem se nalaze četkice za sprovođenje električne energije. Četkice rade na zadnjem delu kućišta, uspostavljajući kontakt sa kontaktima komutatora i provodeći električnu
energiju.
Provera stanja napunjenosti i kablova akumulatora. Jedan od simptoma slabe napunjenosti akumulatora je kada se lampice na instrument tabli priguše prilikom startovanja motora.
Testiranje strujnog kola alnasera, merenjem napona akumulatora na terminalu solenoida anlasera sa ključem u položaju ”start”. Ukoliko nema napona, problem je najverovatnije u strujnom kolu anlasera (prekidač paljenja, relej startera, neutralni sigurnosni prekidač, upravljačka žica). Ukoliko postoji napon, kvar je u samom anlaseru. Potrebno je takodje proveriti da li je solenoid anlasera pravilno povezan.
Kada anlaser ostaje uključen i posle pokretanja motora, uzrok kvara može biti neispravan mehanizam za vraćanje pogonskog zupčanika, tj. bendiks. Ovaj kvar se otklanja zamenom oštećenih delova.
Kada se anlaser ne okreće ili nema dovoljnu snagu, uzrok kvara može biti naispravan akumulator, neispravni ili labavi priključci, korozija na četkicama, neispravan elektromagnetni prekidač, neispravan rotor ili navoji statora. Ovaj kvar se otklanja zamenom oštećenih delova.
Kada je akumulator skoro prazan, prilikom pokušaja startovanja motora čuće se jedan ili nekoliko okretaja anlasera ili se anlaser pokrene ali odmah uspori i stane.
Kada su istrošeni solenoidni kontakti, čuje se klik solenoida, ali se anlaser ne pokreće.
Kada su istrošene četkice anlasera, anlaser ne pravi zvukove.
Kada su istrošeni prednji ili zadnji izolatori, pokretanje anlasera je sporo i bučno.
Ako pri startovanju motora čujete da alnaser radi kako treba, a automobil se ne startuje, verovatno je da problem nije u sistemu za startovanje.
Cena anlasera zavisi od modela automobila.
Remont anlasera je uobičajeno jeftiniji, ali zahteva više vremena.
Garancija se daje u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Ukoliko Vam neki deo ne odgovara, vršimo povraćaj u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.